HASSEL THE HOFF

MILJOENENSPEL - HASSEL THE HOFF

Hassel the Hoff met 4 webgames

CONCEPT


Miljoenenspel, onderdeel van de Nederlandse Loterij, vroeg ons om een digitaal concept te bedenken ter ondersteuning van de ATL campagne. In de TV commercial zien we David Hasselhoff die 'gehassled' wordt door doodnormale mensen. Al deze mensen zijn totaal niet onder de indruk van David's geld en roem. Want, zo blijkt, iedereen kan miljonair worden met het Miljoenenspel.


David Hasselhoff is een beroemde macho acteur uit de jaren 80 en 90 en is onder andere bekend van zijn quote; "Don't Hassel the Hoff". In de TV commercial wordt hij duidelijk wel ge-hassled. Met dat gegeven bedachten we een concept waarbij we David de kans gaven om zijn eer te herstellen. Maar het was ook een kans voor normale mensen 'to Hassel the Hoff'!


We maakten een online platform met 4 Hassel the Hoff games:

Turbo Boost Shout Out

Je speelt tegen KITT, de AI auto van de tv serie Nightrider. KITT staat er om bekend dat hij over obstakels heen kan springen. In deze game is het de bedoeling dat jij met jouw auto verder springt dan KITT. Jouw auto reageert op geluid. Dus je moest zo hard mogelijk in de microfoon schreeuwen om je auto een boost te geven. Ondertussen moest je je auto zoveel mogelijk in balans zien te houden om zo ver mogelijk te kunnen springen.


Dance Hoff

Jouw boot ligt naast die van David. De gameplay is enigszins gelijk aan Guitar Hero. Je moet proberen ritme te houden door op het juiste moment de juiste kleur aan te tikken. Hoe beter je het ritme hield, hoe meer dames van David's boot overliepen naar jouw boot om bij jou te komen dansen.


Watch It

Laaaang voordat de Apple Watch er was, was er David's watch. Het horloge dat hij gebruikte in Knightrider om met KITT te praten. In deze woordzoeker game namen we zinnen uit de commercial en highlighten telkens een woord. Dit woord moest je zo snel mogelijk terug zien te vinden op je horloge.


Photobomber

Niemand wil meer op de foto met David Hasselhoff. Dat was wel duidelijk gemaakt in de commercial. Maar David wil wel graag met iedereen op de foto. In deze game was jij de fotograaf en moest je de dames fotograferen. Maar je moest wel snel zijn en oppassen voor David, want hij proberen telkens weer in het frame te sluipen en de foto te 'bomben'.


 De games werden één voor één uitgebracht, 4 weken achter elkaar. Met iedere game kon je weer nieuwe badges verdienen. Dat resulteerde in een hoop terugkerende spelers.


CreatieBaas' rol: Art Direction, Concept


Merk: Miljoenenspel


Credits: Blossom, Blue Mango (Greenhouse Group), Mr. Ynk


Share by: