Innovatieve 3D banners in de strijd tegen banner blindheid
Banner blindheid is een grote uitdaging voor merken. Om de attentiewaarde van de online communicatie te verhogen, creëerden we een innovatieve interactieve 3D banner campagne voor Audi.
In de banners kan de consument zelf de banden en velgen verwisselen om te kijken hoe de verschillende sets er uitzien als ze onder de Audi gemonteerd zijn. De banden en velgen zijn volledig in 3D gemaakt, wat normaliter veel te zwaar is om in banners te gebruiken. Maar onder andere door gebruik te maken van WebGL hebben we het toch mogelijk gemaakt.
Een andere techniek die we hebben gebruikt om de banners meer op te laten vallen is door slim gebruik te maken van scrollen en muis bewegingen. Het 3D model reageert op scroll en muis bewegingen binnen EN buiten het bannerslot. Hierdoor ontstaat er al interactie met de banner, nog vóór dat de consument bewust met de banners bezig is. Uiteraard op een niet storende, maar juist uitnodigende manier ;)
A/B tests toonden aan dat de 3D banners een uplift van 42% aan interacties en een uplift van 25% in dwell time hadden, in vergelijking met de 2D versie van de banners.
CreatieBaas' rol: Creative Direction, Concept
Merk: Audi
Credits: Mr. Ynk, Weborama, LBi