Sampling campagne
Diageo kwam bij ons met een probleem. De nieuwe smaak, Baileys Coffee, moest geïntroduceerd worden. Ze wilden de nieuwe smaak promoten bij het publiek. Maar het probleem is dat alcohol promotie aan een hoop restricties gebonden is. Zo mag je bijvoorbeeld geen gratis drank weggeven, dus sampling konden we wel vergeten.
Maar hoe konden we dan ooit het publiek kennis laten maken met de nieuwe rijke en romige smaak van Baileys Coffee? Nou, simpel! De introductie stond gepland in de winter. Een tijd dat heel veel mensen lippenbalsem gebruiken. Dus waarom zouden we geen limited edition Baileys lippenbalsem maken? Vol van smaak, maar zonder de alcohol! En dat zouden we wel mogen samplen.
Diageo was dolenthousiast! Alles werd in beweging gezet.. en toen kwam de crisis. Budgetten werden bevroren. Het hele project werd gecanceld. En het publiek bleef die winter achter met droge en smaakloze lippen.
Het project werd gecanceld, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit een bijzonder smaakvolle sampling campagne zou zijn geweest.
CreatieBaas' rol: Concept
Credits: &Co Concepting